Yann Orlarey |
|||
• Cristallisation d'applications musicales par collaboration - Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM98, Marseille, pp.A2-1, A2-7 [Carron, Fober, Letz, Orlarey 1998] • The role of Lambda-Abstraction in Elody - Proceedings of the International Computer Music Conference 1998 International Computer Music Association, San Francisco [Orlarey, Fober, Letz 1998] - Pages 377-384 • MidiShare, un système d'exploitation musical pour la communication et la collaboration - Recherches et applications en informatique musicale, Editions HERMES, Paris, p. 135-150. [Fober, Letz, Orlarey 1998] • MidiShare joins the Open Source Softwares Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 1999 (D. Fober, Y. Orlarey, S. Letz) Pages 311--313 • Systèmes d'exploitations et temps réel - Recherches et applications en informatique musicale 1998, Editions HERMES, Paris, p. 131-133. • Modèles de structures tonales dans Elody -Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM99, Paris, pp. 157-165. [Letz, Fober, Orlarey 1999] • The Distributed Music Rehearsal Environment - IEEE MultiMedia, Vol. 6, No 3, 1999, p. 54-64. [Konstantas, Orlarey, Carbonnel, Gibbs 1999] • Créativité & Informatique - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires 1999, Grame, Lyon. • Musique & Notations - collection "Musique et Sciences " Edition Aleas Grame, Lyon. [Genevois, Orlarey, 1999] • Real-time Composition in Elody Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 2000 (S. Letz, Y. Orlarey, D. Fober) Pages 336--339 • Le projet MidiShare / Open Source Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM2000, Bordeaux Grame 2000 (D. Fober, Y. Orlarey, S. Letz) Pages 7--13 • La ville, Espace de Créations Sonores- Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires 2000, Grame, Lyon. • Real Time Musical Events Streaming over Internet Proceedings of the International Conference on WEB Delivering of Music IEEE 2001 (D. Fober, Y. Orlarey, S. Letz) Pages 147--154 • Un pitchtracker monophonique - Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM2001, Bourges IMEB, p. 217-223 [Orlarey, Fober, Letz, Cirotteau 2001] Transmission d'événements musicaux en temps réel sur Internet (Fobert, Letz, Orlarey) - Pages 225-236) • L'Art, La pensée & Les émotions - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires 2001, Grame, Lyon. • An Algebra for Block Diagram Languages - Proceedings of International Computer Music Conference ICMA 2002, p.542-547 [Orlarey, Fober, Letz, 2002] • Clock Skew Compensation aver a High Latency Network - Proceedings of International Computer Music Conference ICMA 2002, p. 548-552 [Orlarey, Fober, Letz, 2002] • An Algebraic approach to Block Diagram Constructions - Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM2002,GMEM Marseille, p.151-158 [Orlarey, Fober, Letz, 2002] - • Lock-Free Techniques for Concurrent Access to Shared Objects - Actes des Journées d'Informatique musicale JIM 2002, Marseille GMEM, page 143-150 (Orlarey, Fober, Letz, 2002) • Hybritations, identités musicales - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires 2002, Grame, Lyon. • Automatic vectorization in Faust Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM2003, Montbeliard JIM 2003 - (N. Scaringella, Y. Orlarey, S. Letz, D. Fober) • MidiShare : une architecture logicielle pour la musique Informatique musicale : du signal au signe musical Hermes 2004 (D. Fober, S.Letz, Y.Orlarey) Pages 175--194 • Un algorithme efficace d'ordonnancement pour les systèmes musicaux temps-réel Informatique musicale : du signal au signe musical Hermes 2004 Y.Orlarey, D. Fober, S.Letz) Pages 157--174 • Le Corps & La Musique - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires 2004, Grame, Lyon. • Open source tools for music representation and notation Proceedings of the first Sound and Music Computing conference - SMC'04 IRCAM 2004 (D. Fober, S.Letz, Y.Orlarey) Pages 91--95 • IMUTUS - an Interactive Music Tuition System Proceedings of the first Sound and Music Computing conference - SMC'04 IRCAM 2004 (D. Fober, S.Letz, Y.Orlarey, A. Askenfeld, K. Falkenberg Hansen, E. Schoonderwaldt) Pages 97--103 • Jack Audio Server: MacOSX port and multi-processor version Proceedings of the first Sound and Music Computing conference - SMC'04 IRCAM 2004 (S.Letz, D.Fober, Y.Orlarey, P.Davis) Pages 177--183 • Jackdmp: Jack server for multi-processor machines LAC 2005 (Letz, Y. Orlarey, D. Fober) Pages 29--36S. (Letz, Y. Orlarey, D. Fober) • IMUTUS Score Processing Components Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 2005 (D. Fober, S. Letz, Y. Orlarey) Pages 427--430 • Jack audio server for multi-processor machines Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 2005 (S. Letz, Y. Orlarey, D. Fober) Pages 1--4 • DSP Programming with Faust, Q and SuperCollider Linux Audio Conference 2006 LAC 2006 (A. Graef, S. Kersten, Y. Orlarey) • Faust : functional programming for signal processing (slides) Slides presenting Faust at the Royal Conservatory in Den Haag, in April 2006 • Le Feedback Actes des Rencontres musicales pluridisciplinaires 2006 - Grame, Lyon |
• MidiShare : a Real Time multi-tasks software module for Midi applications - Proceedings of the International Computer Music Conference 1989 ICMA, Computer Music Association, San Francisco. [Orlarey, Lequay 1989] • An Efficient Scheduling Algorithm for Real-Time Musical Systems - Proceedings of the International Computer Music Conference 1990, Computer Music Association, San Francisco. Page 194-198 • Hierarchical Real Time Interapplication Communications - Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA1991, Computer Music Association, San Francisco. Pages 408-415 • Notation et représentation des processus compositionnels dans les langages d'assistance à la composition musicale - Rapport de recherche interne - Grame, Lyon. [Fober, Orlarey 1992] • Notation et représentation formelle des processus de composition - Rapport de recherche interne- Grame, Lyon. [Fober, Letz, Orlarey 1992] • Lambda Calculus and Music Calculi - Proceedings of the International Computer Music Conference 1994, Computer Music Association, San Francisco. [Orlarey, Fober, Lertz 1994] • Notation et représentation formelle des processus de composition - Rapport de recherche interne- Grame, Lyon. [Fober, Letz, Orlarey 1992] • Lambda Calculus and Music Calculi - Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 1994, Computer Music Association, San Francisco. [Orlarey, Fober, Lertz 1994] - Pages 447-450 • Grame : présentation des activités - Proceedings of the Journées d'Informatique Musicale JIM94, Bordeaux. • Architectures logicielles pour la musique - Proceedings of 01Design'95, Autrans. [Fober, Letz, Orlarey 1995] - Pages 261-274 • MidiShare, un système d'exploitation musical pour la communication et la collaboration - Proceedings of the Journées d'Informatique Musicale JIM95, Paris. [Fober, Letz, Orlarey 1995] - Pages 91-100 • Real Time Functional Languages Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 1995 Pages 549--552 [Letz, Orlarey, Fober 1995] • Recent developments of MidiShare Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA 1996 Pages 40-42 [Letz, Orlarey, Fober 1995] • Distributed Musical Rehearsal - Proceedings of the International Computer Music Conference 1997, International Computer Music Association, San Francisco [Carbonel, Gibbs, Konstantas, Orlarey, 1997] - Pages 279-282 • L'environnement de composition musicale Elody Actes des Journées d'Informatique Musicale JIM97, Lyon Grame 1997 (S. Letz, Y. Orlarey, D. Fober) - Pages 122--136 • Elody : a Java+MidiShare based Music Composition Environment - Proceedings of the International Computer Music Conference 1997 International Computer Music Association, San Francisco [Orlarey, Fober, Letz 1997] - Pages 391-394 • Musique & Mathématique - collection "Musique et Sciences " Edition Aleas Grame, Lyon. [Genevois, Orlarey, 1997] • Musique & Arts plastiques - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires, Grame, Lyon. [Genevois, Orlarey, 1998] • Le Son & L’Espace - collection "Musique et Sciences " Edition Aleas Grame, Lyon. [Genevois, Orlarey, 1998] • Musique & Arts plastiques - Actes des Rencontres Musicales Pluridisciplinaires, Grame, Lyon. [Genevois, Orlarey, 1998] |
• LOGO : un langage d'avenir
- Micro-Systèmes, Janvier 1983, Paris. • M-LOGO : un langage de programmation orienté composition musicale - Proceedings of the International Computer Music Conference 1984, Computer Music Association, San Francisco. • La Musique et l'Ordinateur - Terminal 1984, n° 27-28, Avril Mai 1986, Paris • MIDI-LISP, a LISP-based music programming environment for the Macintosh Proceedings of the International Computer Music. Conference 1986, Computer Music Association ICMA, San Francisco, CA. Pages 183-186 [Boynton, Lavoie, Orlarey, Rueda, Wessel 1986] • MidiLogo : a Midi Composing Environment for the Apple IIe - Proceedings of the International Computer Music Conference ICMA1986, Computer Music Association, San Francisco. Pages 211-213 |